Perhekummitoiminta

Perhekummi on MLL:n kouluttama vapaaehtoinen, joka on kiinnostunut lapsiperheen elämästä ja haluaa antaa aikaansa vapaaehtoistyöhön. Hän on aikuinen kuuntelija, joka jakaa arjen hetkiä. Perhekummia toivotaan eri syistä; esimerkiksi jakamaan perhearjen iloja ja haasteita, kuuntelijaksi, keskusteluseuraksi tai lisäkäsiksi lasten kanssa toimimiseen.

Perhekummia voi hakea perhe, joka haluaa tukea tavalliseen arkeen. Perhekummi tarjoaa perheelle kuuntelevan korvan ja avoimen sylin. Perhekummin tehtävänä ei ole olla kodinhoitaja tai lastenhoitaja, mutta hän voi olla mukana perheen arjessa yhdessä sovitulla tavalla.

Perhekummit sitoutuvat tapaamaan perhettä yleensä puolen vuoden tai vuoden ajan. Tapaamisia on noin joka toinen viikko. MLL:n työntekijä on sekä perhekummin että perheen tukena kummisuhteen alusta sen päättymiseen saakka.

"Kunpa joku tulisi kylään ja olisi aikuista juttuseuraa lapsiperheen arjen keskellä."

"Lapset haluaisivat leipoa, mutta en saa sitä yksin aikaiseksi."

Perhekummi tukee lapsiperheitä.

Katso perhekummina toimivan Ninan video alta.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Oletko kiinnostunut toimimaan perhekummina? Katso vapaat tukihenkilötoiminnan tehtävämme ja ilmoittaudu tukihenkilöksi alla.

Haluaisitko saada perheellesi perhekummin? Hae tukihenkilöä perheellesi alla.

Voit tiedustella lisää vapaaehtoistoiminnan koordinaattoreiltamme: