Läksykerhotoiminta

MLL:n läksykerhot tarjoavat alakouluikäisille paikan, jossa voi jutella turvallisen aikuisen kanssa, löytää kavereita ja samalla saada apua läksyjen tekoon.

Läksykerhot kokoontuvat kerran viikossa. Kerhot on tarkoitettu ensisijaisesti peruskouluikäisille maahanmuuttajalapsille eli S2-oppilaille, mutta jokainen lapsi on tervetullut läksykerhoon. Kerhot antavat tukea koulunkäyntiin sekä luotettavan aikuisen juttuseuraa. Niiden tavoitteena on edistää lasten kotoutumista, luku- ja kielitaitoa sekä ylläpitää lasten koulumotivaatiota. Kerhot tukevat myös suomen kielen oppimista.

Läksykerhon ohjaajat toimivat vapaaehtoisina auttaen lapsia läksyjen teossa. Vapaaehtoiset koulutetaan tehtäviinsä, eikä mukaan lähtemiseen tarvita erityistaitoja tai kokemusta. Vapaaehtoisen tärkein tehtävä on olla lapsille tukena tarjoamalla heille auttava käsi ja kuunteleva korva.

Läksykerhon ohjaajat saavat koulutuksen ja ohjausta ohjaajana toimimiseen. Läksykerhon ohjaajille maksetaan matkakulukorvaus.

Läksykerhotoimintaa on Seinäjoen, Lapuan, Kurikan, Ilmajoen ja Kauhavan alueella.

Oletko kiinnostunut toimimaan läksykerhon ohjaajana?

Voit tiedustella lisää koordinaattoriltamme:

Anna Mullo, anna.mullo@mll.fi, puh. 050 354 3682.