Tietoa piiristä

Tutustu piirin toimintaan

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Pohjanmaan piirissä tehdään työtä alueen lasten, nuorten ja perheiden hyväksi. Vuonna 2020 MLL täytti sata vuotta!

MLL Pohjanmaan piiri

Piiri toimii alueensa lasten, nuorten ja lapsiperheiden edunvalvojana sekä alueellisena vaikuttajana. Piiri täytti 70 vuotta 23.1.2021.

Pohjanmaan piiri on yksi MLL:n kymmenestä piiristä. Alueellamme toimii 41 itsenäistä paikallisyhdistystä, joissa on 8953 jäsentä (17.1.2022). Piirin toimintaa johtaa, kehittää ja valvoo piirihallitus.

MLL:n paikallisyhdistykset toimivat pääasiassa vapaaehtoisvoimin. Piirin tehtävänä on mahdollistaa paikallisyhdistysten  aktiivinen toiminta tukemalla ja ohjaamalla yhdistyksiä ja tarjoamalla koulutuksia. Muita toimintamuotojamme ovat esim. lastenhoitotoiminta, tukihenkilötoiminta, ammatilliset perhepalvelut, nuorisotyö, sukupolvitoiminta, vertaistoiminta, oppilaitosyhteistyö ja koulutustoiminta.

Pohjanmaan piirin toimitilat sijaitsevat Seinäjoella Törnävän piirillä (Seuralantie 9) ja Vaasassa Malmöntalolla (Vöyrinkatu 2 A).

Piiri tekee tiivistä yhteistyötä alueen kuntien ja useiden järjestöjen kanssa. Toimintaa tukevat mm. STEA, kunnat ja Nissin säätiö.

Piirimme kuukausitiedotteet ilmestyvät noin 11 kertaa vuodessa. Tiedotteessa on ajankohtaista asiaa paikallisyhdistyksillemme, piirin hallituksen jäsenille ja muille  toiminnastamme kiinnostuneille.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on valtakunnallinen järjestö, joka toimii paikallisella, maakunnallisella ja valtakunnallisella tasolla. Piiri edistää toimialueellaan lasten, nuorten ja lapsiperheiden perusturvallisuutta, hyvinvointia ja tervettä kehitystä.

Piirin toiminnasta vastaa vuosittain valittava piirihallitus. Piirin puheenjohtaja on Hanna-Mari Piikkilä.

Kiinnostaako työskentely valtakunnallisessa järjestössä, jonka kivijalka on paikallisessa toiminnassa perheiden parissa? Haetko näköalapaikkaa työharjoitteluun tai työssäoppimiseen? Kiinnostaako vapaaehtoisten ammatillinen ohjaaminen tai onko sinulla opintoihin liittyvä projektitehtävä, jonka haluaisit toteuttaa MLL:n kanssa?

Opinnäytetyöt

Teemme oppilaitosyhteistyötä mm. opinnäytetöiden merkeissä.

Yhteistyössä meidän kanssamme tehdyt opinnäytetyöt:

Tahtoisitko tehdä opinnäytetyösi liittyen MLL Pohjanmaan piiriin?