Ammattilaisille

MLL:n Pohjanmaan piiri tarjoaa varhaiskasvatukseen ja kouluille erilaisia mediakasvatukseen liittyviä koulutuksia  ammattikasvattajille. Kouluttajana toimivat MLL:n kouluttamat nuorisotyön kouluttajat.

Lisätietoa nuorisotyön koordinaattori Noora Mäkyseltä, noora.makynen@mll.fi, puh. 044 987 3288.

Koulutukset

Ruutujen lumo – Miten huolehtia hyvinvoinnista digiajassa?

Tilaisuudessa keskustellaan ja pohditaan yhdessä mitä on hyvinvointia edistävä mediankäyttö. Tilaisuudessa annetaan ajankohtaista tietoa siitä, miten mediankäyttö voi vaikuttaa lapsen tai nuoren kehitykseen, keskittymiseen, oppimiseen, nukkumiseen tai sosiaalisiin suhteisiin.

• Hinta: 300 € + kouluttajan matkakulut

Miten auttaa lasta ja nuorta suojautumaan seksuaaliselta häirinnältä ja houkuttelulta digitaalisissa ympäristöissä

Tilaisuudessa annetaan ajankohtaista tietoa mitä on seksuaalinen houkuttelu ja häirintä. Tilaisuudessa aikuiset saavat opastusta siitä, miten opettaa lasta ja nuorta tunnistamaan houkuttelun ja häirinnän erilaisia muotoja sekä toimimaan epämiellyttävissä ja uhkaavissa tilanteissa.

Kaveritaidot

Tilaisuudessa pohditaan mitä ovat kaveritaidot ja yksinäisyys.   Illan aikana pohditaan aikuisten roolia nuoren kaveritaitojen tukemisessa.

Stop nettikiusaamiselle ja ilkeilylle

Tilaisuudessa pohditaan nettikiusaamisen ja loukkaavan kohtelun syitä ja seurauksia. Aikuiset saavat tilaisuudessa ajankohtaista tietoa siitä, miten toimia, jos törmää kiusaamiseen tai loukkaavaan kohteluun netissä ja miten aikuinen voi tukea lapsen mediankäyttöä ja toisia kunnioittavaa käytöstä myös digitaalisissa ympäristöissä.

Koulutuksen peruuttaminen

Koulutuksen peruuttaminen on tehtävä MLL:n Pohjanmaan piirille viimeistään seitsemän (7) päivää ennen koulutusta, jolloin peruutus on maksuton. Mikäli peruutus tehdään 2-6 päivää ennen koulutusta, perintään 50% koulutuksen hinnasta. Myöhemmin tehdyistä peruutuksista tai kokonaan peruuttamatta jättämisestä perimme täyden koulutuksen hinnan.

Tiedustelut ja peruutukset koulutuksista Noora Mäkyselle, noora.makynen@mll.fi.