Läksykerhotoiminta

MLL:n läksykerhot tarjoavat alakouluikäisille paikan, jossa voi jutella turvallisen aikuisen kanssa, löytää kavereita ja samalla saada apua läksyjen tekoon.

Läksykerhot kokoontuvat kerran viikossa. Kerhot on tarkoitettu ensisijaisesti peruskouluikäisille maahanmuuttajalapsille eli S2-oppilaille, mutta jokainen lapsi on tervetullut läksykerhoon.

Läksykerhotoimintaa järjestetään tällä hetkellä Seinäjoella Marttilan ja Joupin kouluilla sekä kaupunginkirjastolla. Lisäksi läksykerhoa järjestetään Paulaharjun koululla Kurikassa.

Läksykerhot antavat tukea koulunkäyntiin sekä luotettavan aikuisen juttuseuraa. Niiden tavoitteena on edistää lasten kotoutumista, luku- ja kielitaitoa sekä ylläpitää lasten koulumotivaatiota. Kerhot tukevat myös suomen kielen oppimista. Kerhotoimintaa ohjaavat MLL:n koulutetut ja luotettavat vapaaehtoiset.

MLL:n läksykerho Seinäjoen kaupungin kirjastolla tiistaisin klo 14.30–15.30

Läksykerho kokoontuu kerran viikossa aina samaan aikaan koulun jälkeen. Läksykerho on suunnattu erityisesti peruskouluikäisille maahanmuuttajalapsille, mutta jokainen lapsi on tervetullut kerhoon. Läksykerhossa on tarjolla pientä välipalaa, mutta voit ottaa mukaan myös oman välipalan.

Ei erillistä ilmoittautumista.

Tervetuloa mukaan!

Lisätietoa toiminnasta antaa koordinaattori Anna Mullo, anna.mullo@mll.fi, puh. 050 354 3682.