Lastenhoitoapua perheille

Tarvitsetko tilapäistä lastenhoitoapua? MLL:n kautta voit tilata koulutetun hoitajan kotiin kaikkina vuorokaudenaikoina, myös viikonloppuisin. Perhe voi käyttää lastenhoitoa omien tarpeiden mukaan esimerkiksi työkiireiden tai opiskelun vuoksi tai kun vanhempi haluaa hetken hengähtää. Osa hoitajistamme hoitaa myös sairaita lapsia sekä erityistarpeisia lapsia. MLL on kouluttanut tai perehdyttänyt hoitajat tehtäväänsä.

MLL:n Pohjanmaan piirin alueella MLL:n hoitajia on saatavilla seuraavilla paikkakunnilla: Vaasa ja Ilmajoki.

MLL:n lastenhoitoapu päättynyt Seinäjoella toistaiseksi 1.1.2024 alkaen sekä Lapualla 1.4.2024 alkaen.

Lisätietoa: MLL Pohjanmaan piiristä koordinaattori Anna Mullolta, anna.mullo@mll.fi, puh. 050 354 3682.

Tilaa MLL:n hoitaja:
netissä elastenhoito.fi tai puhelimitse 044 030 3301 ma-pe klo 10–12

Seuraavan päivän tilaukset välitykseen tulee jättää edellisenä arkipäivänä klo 12.00 mennessä. Jätä tilaus vasta, kun hoidon tarve on varma. Tilaukset muuttuvat heti sitoviksi.

MLL:n hoitajien varausjärjestelmässä perhe voi jättää tilauksen välityksen hoidettavaksi tai jättää työtarjouksen suoraan hoitajalle itse. Tämä mahdollistaa hoitajan löytymisen myös iltaisin ja viikonloppuisin, kun hoitajavälitys on suljettu. Emme valitettavasti voi luvata, että jokaiseen tilaukseen löytyy varmasti hoitaja.

Yhdellä hoitajalla voi olla hoidettavana enintään neljä (4) lasta. Työaikaan sisältyy myös tutustuminen alkuun sekä vanhempien kotiinpaluun yhteydessä käyty keskustelu ja palkanmaksu. Näihin on tärkeää varata riittävästi aikaa.

Kello 23 jälkeen päättyvässä hoidossa perheen tulee huolehtia hoitajan turvallisesta kotimatkasta joko tarjoamalla autokyydin tai kustantamalla taksin.

Kun tilaat hoitajan ensimmäistä kertaa, rekisteröidy lastenhoitoavun käyttäjäksi. Rekisteröityminen ja järjestelmän käyttö on ilmaista.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Katso miten MLL:n tilapäinen lastenhoitoapu toimii

Perhe työnantajana

Perhe toimii aina MLL:n hoitajan työnantajana ja vastaa kaikista työnantajavelvoitteista. Hoitajat eivät ole työsuhteessa MLL:ään, eikä MLL laskuta perhettä. Näin voimme tarjota perheille edullista lastenhoitoapua!

Hoitajan palkka on 10 €/tunti (pyhäpäivinä 20 €/tunti).