Kiitos kuluneesta vuodesta!

22.12.2023

Tällä hetkellä piirissämme toimii 41 paikallisyhdistystä ja jokaisen yhdistyksen takana on hieno joukko aktiivisia toimijoita, jotka antavat arvokasta aikaansa lasten, nuorten ja perheiden hyväksi.

Piirissämme toimii lukuisia ihania perhekummeja, maahan muuttaneiden äitien ystäviä, lasten ja nuorten kavereita sekä mummeja ja vaareja. Tukihenkilötoiminnassa on vuoden aikana ollut huikeat 150 tukisuhdetta ja vapaaehtoisia on koulutettu jo lähes 300 koko toiminnan aikana. Suuri kiitos STEA:lle toiminnan tukemisesta, jonka ansiosta toiminta jatkuu ensi vuonnakin!

MLL:n Pohjanmaan piirin alueella on kuluneen vuoden aikana koulutettu 25 uutta lastenhoitajaa. Alueellamme toimii yhteensä 32 aktiivista hoitajaa. Vuodenvaihteen jälkeen MLL:n lastenhoitoapua on saatavilla Vaasassa, Ilmajoella ja Lapualla. Lastenhoitajat ovat olleet iso apu kymmenille lapsiperheille tänäkin vuonna. He ovat mahdollistaneet vanhemmille mm. opiskelun, töissä käymisen ja arvokkaita hetkiä kahden kesken ilman lastenhoitomurheita.

MLL:n läksykerhot ovat toimineet kuluvana vuonna kolmella paikkakunnalla. Maahanmuuttajataustaisille lapsille suunnatut kerhot tavoittivat noin 30 lasta viikoittain. Kiitos kerhojen ohjaajille sekä toiminnan mahdollistaneelle Ukraina-rusetti-keräykselle.

Selviydytään kiusaamisesta -vertaisryhmätoiminta käynnistyi piirimme alueella syksyllä 2023, jolloin omaa kiusaamiskokemustaan oli käsittelemässä ryhmässä viisi rohkeaa nuorta. Ryhmän rinnalla kulki vapaaehtoinen ryhmänohjaaja, jonka arvokas tuki nuorille oli korvaamatonta. Kiitos MLL:n Järvi-Suomen piirille ja STEA:lle toiminnan tukemisesta.

Haluamme kiittää kaikkia työmme tukijoita, niin yksityishenkilöitä kuin kuntia ja hyvinvointialueitakin. Erityiskiitos Evald ja Hilda Nissin Säätiölle toimintamme avustuksesta.

Kiitos myös Viihdekeskus Hollywoodille joululahjalahjoituksesta tukihenkilötoiminnan vapaaehtoisten ja tuettavien hyväksi. Lahjakorteilla saamme ilahduttaa sekä toiminnassa mukana olevia lapsia että aikuisia mahdollistamalla heille hauskaa yhteistä tekemistä.

MLL:n Pohjanmaan piirin väki toivottaa kaikille rauhallista joulunaikaa & antoisaa vuotta 2024!