Tule MLL:n kouluttajaksi!

3.2.2023

Haku on päättynyt 28.2.23

Kiinnostaisiko sinua lähteä tukemaan koululaisia ja edistämään heidän hyvinvointiaan? Etsimme tukioppilastoiminnan kouluttajia Etelä- ja Keski-Pohjanmaan sekä Pohjanmaan alueelle.

Koulutuksia toteutetaan kouluille sekä livenä tai etänä. Koulutukset ovat luonteeltaan toiminnallisia.

Odotamme sinulta:

• kiinnostusta ja kokemusta nuorten kanssa toimimisesta
  • pedagogista osaamista ja innostavaa otetta ohjata oppitunteja ja koulutuksia
  • osaamista ja kokemusta etäkoulutuksien vetämisestä
  • halua tukea nuorten osallisuutta koulussa ja toimia kiusaamisen ehkäisemiseksi
  • aktiivisuutta ja sitoutumista tehtävään vähintään yhdeksi lukuvuodeksi ja mahdollisuutta liikkua MLL:n Pohjanmaan piirin alueen kouluille

Tarjoamme sinulle:

• koulutuksen tehtävään, jatkokoulutusta ja koulutusmateriaalit sekä MLL:n kouluttajatoiminnan tuen
  • mahdollisuuden kartuttaa pedagogista osaamistasi
  • kokemusta järjestötyöstä
  • mahdollisuuden toimia lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi
  • myöhemmin mahdollisuuden kouluttautua myös mediakasvatuskouluttajaksi

Työtä tehdään arkisin päiväsaikaan, työstä maksetaan palkkio (180e/kuusi oppituntia ja 360e/12 oppituntia + matkakulut). Työ on itsenäistä ja keikkaluontoista, työmäärä riippuu koulujen tilauksista. Kouluttajat pystyvät itse vaikuttamaan työn aikatauluihin ja työ sopiikin erinomaisesti esimerkiksi opiskelijalle tai vuorotyötä tekevälle.

Uusille kouluttajille järjestetään pakollinen kouluttajapolku kevään aikana. Alla tarkemmat tiedot kouluttajapolusta.

Kouluttajapolkuun (MLL:n nuorisotyön kouluttajaksi pätevöitymiseen) kuuluu tukioppilaskouluttajien osalta seuraavat osiot:

• PAKOLLINEN kouluttajaviikonloppu etänä 17.-18.3. (perusasioita kouluttajana toimisesta, koulutusten rakentaminen, haastaviin tilanteisiin reagointi, pedagogisia valmiuksia)
  • Tukioppilaiden peruskoulutusrunko 28.3.
  • Tukioppilasohjaajien koulutus huhtikuussa tai toukokuussa
  • Piirin perehdytys tukioppilaskouluttajille
  • Ensimmäinen koulutus ja sen reflektio yhdessä koordinaattorin kanssa.

Hae kouluttajaksi lähettämällä lyhyt (max A4) vapaamuotoinen hakemus, jossa kerrot itsestäsi ja osaamisestasi viimeistään 28.2. mennessä. Lähetä hakemuksesi sähköpostitse osoitteeseen noora.makynen@mll.fi.

Lisätietoja MLL:n Pohjanmaan piirin nuorisotyönkoordinaattori Noora Mäkynen ensisijaisesti noora.makynen@mll.fi  tai vaihtoehtoisesti puhelimitse p. 044 987 3288 To 16.2. klo 15–16, Ma 20.2. klo 15–16 sekä 23.2. klo 15-16.